De ontwikkeling van de Ferries naar Frankrijk
02 feb. 2011
🇬🇧
vanuit Verenigd Koninkrijk
Van de passagiers vroeg dag had over te dragen aan kleine bootjes om de havens te bereiken. De steeds veranderende getijden ook een uitdaging, aangezien schepen konden alleen in te voeren havens bij
hoog tij om schade te voorkomen aan hun rompen. Nauwkeurige schema's waren onmogelijk te handhaven, omdat van deze. Reizen met een zeilschip was ook heel kostbaar. Vanwege dit, werden kanaal
oversteken hoofdzakelijk beperkt tot rijke mensen, missionarissen, soldaten en matrozen.
In 1821, een Dover bedrijf besloten om raderstoomboot schepen te kopen voor het enige doel van het vervoer van passagiers tussen Dover Calais, en de 'ferries naar Frankrijk' was geboren. Hoewel de raderstoomboot schepen ervaren minder ongelukken, ze waren erg ongemakkelijk voor de passagiers. In aanvulling op reisziekte, reizigers moesten ook de blootstelling aan wind en regen, aangezien deze schepen werden gebouwd om lading te vervoeren en had weinig in de weg van onderdak te verduren. Passagiers hadden geen andere keuze dan op het open dek blijven voor de gehele duur van de reis.
Voor vele jaren, Dover is de kleinste route was de enige haven aan de Engelse kant, en Calais de enige haven aan de Franse kant van het Kanaal. In de jaren 1840, Folkestone werd de tweede grote haven aan de kust Engels kant van het Kanaal. Boulogne werd toegevoegd aan de Franse kant van het Kanaal. Deze poorten begon te concurreren tegen elkaar en als gevolg daarvan, veerboten begon te ontwikkelen in de meer comfortabele, passagier georiënteerde schepen van vandaag. In 1850 werd een diep water pier gemaakt in Dover, zodat de passagiers aan boord en uitstappen op elk moment, ongeacht van getij niveaus.
De 20e eeuw bracht propeller en turbinemotoren, vermindering van vaartijd van drie uur tot een uur en een half. Deze nieuwe motoren nam veel minder ruimte dan de oude, logge peddels en de veerboten zou een veel groter aantal passagiers te vervoeren. Het vervoer van voertuigen via de veerboot werd geïntroduceerd in 1930. Kranen werden gebruikt om de auto's te laden op de veerboten tot 1953, toen de 'drive-on'-optie beschikbaar kwam. Vandaag, catamarans, passagiersschepen, draagvleugelboten, speedboten en 'roll-on, roll-off' auto-mobiele uitvoering schepen behoren tot de vele verschillende types van de veerboten naar Frankrijk.
In 1821, een Dover bedrijf besloten om raderstoomboot schepen te kopen voor het enige doel van het vervoer van passagiers tussen Dover Calais, en de 'ferries naar Frankrijk' was geboren. Hoewel de raderstoomboot schepen ervaren minder ongelukken, ze waren erg ongemakkelijk voor de passagiers. In aanvulling op reisziekte, reizigers moesten ook de blootstelling aan wind en regen, aangezien deze schepen werden gebouwd om lading te vervoeren en had weinig in de weg van onderdak te verduren. Passagiers hadden geen andere keuze dan op het open dek blijven voor de gehele duur van de reis.
Voor vele jaren, Dover is de kleinste route was de enige haven aan de Engelse kant, en Calais de enige haven aan de Franse kant van het Kanaal. In de jaren 1840, Folkestone werd de tweede grote haven aan de kust Engels kant van het Kanaal. Boulogne werd toegevoegd aan de Franse kant van het Kanaal. Deze poorten begon te concurreren tegen elkaar en als gevolg daarvan, veerboten begon te ontwikkelen in de meer comfortabele, passagier georiënteerde schepen van vandaag. In 1850 werd een diep water pier gemaakt in Dover, zodat de passagiers aan boord en uitstappen op elk moment, ongeacht van getij niveaus.
De 20e eeuw bracht propeller en turbinemotoren, vermindering van vaartijd van drie uur tot een uur en een half. Deze nieuwe motoren nam veel minder ruimte dan de oude, logge peddels en de veerboten zou een veel groter aantal passagiers te vervoeren. Het vervoer van voertuigen via de veerboot werd geïntroduceerd in 1930. Kranen werden gebruikt om de auto's te laden op de veerboten tot 1953, toen de 'drive-on'-optie beschikbaar kwam. Vandaag, catamarans, passagiersschepen, draagvleugelboten, speedboten en 'roll-on, roll-off' auto-mobiele uitvoering schepen behoren tot de vele verschillende types van de veerboten naar Frankrijk.
Reacties
{{ reactie.post_date.date | formatDate('DD MMM YYYY HH:mm') }}
Reageer
Laat een reactie achter!
De volgende fout is opgetreden
- {{ error }}
Je reactie is opgeslagen!